Tuesday, March 6, 2012

Tits and ass


Se där ja vad man INTE fick lära sig i skolan... Hur många kvinnor pratades det om?

Ummm...

*Drottning Kristina i egenskap av abdikerad drottning (svikare).
*Marie Curie dog i sviterna av sin egen forskning (klant).
*Heliga Birgitta led eventuellt av epilepsi (sjuk).

Såg en mycket beklämmande del av en dokumentär om grundskolan för ett tag sedan där en pojke öppet hånade flickorna i klassen med orden "Killar ÄR mycket bättre! Kolla bara på historia! Hur många tjejer har gjort bra grejer???". Tjejerna i klassen hade INGET att sätta emot. Sådant gör mig faktiskt lite ledsen...

Med detta förringar jag inte på något sätt de män som forskat oss fram till där vi är idag, men att skolbarnen lär sig att män kan göra stordåd för att de är just män, känns lite skevt...

Så, för att skapa en liten motpol vill jag citera Youtube-filmaren Jenna Marbles:



"Bounce that dick"

Bitch!

3 comments:

kseenaa said...

Good point! Har inte tänkt så mycket på det, och så skall jag kalla mig historie-nörd... FAIL! Men å andra hand under uppväxt och nörderi, så har man ju läst en hel del historia på fritiden... Och DÅ hittar man kvinnorna!

Erika W said...

Fantastiskt bra låt! :-D

Bock McMillan said...

WoooT!!! I love it ;)