Tuesday, February 16, 2010

Combikris?

Mitt i papperssorterandet, nagelbitandet, praktikansökningar och inväntande av att de sista poängen ska rassla in till LADOK (nuuuuuuuu tack!!!), ringer min kära vän p(aint) och kommer med ett förslag.


"Combichrist spelar i Göteborg på fredag, ska du med?"

Sofie, som är hemskt förtjust i Combichrist, tycker efter lite velande att det låter som en utmärkt idé och tackar ja med försäkran om att den betydligt tuffare p(aint) och hennes noshörningspojkvän (hans eget val av personligt djur) ska hålla mig i handen under konserten.

När jag så lagt på luren slår det mig vad det är jag tackat ja till. En konsert med gruppen Combichrist. Sofie, den lilla kaffe-och-kaka-tanten som helst stannar hemma med en god bok på fredagskvällarna då berusade, skräniga människor skrämmer slag på henne, ska gå på en konsert och se Combichrist.

Det här är Combichrist:




Det här är Sofie:


Vad tusan har jag gett mig in på?! O_o


9 comments:

Lola said...

Hahahaha, klart du ska gå, det blir med al sökerhet grymt! :) *krmar*

Sofie said...

Men kusinen, vad ska jag ha på mig??? O_O

Erika W said...

Det blir skitbra ska du se. :-) Musikens Hus klockan åtta har jag hittat att det är.

kseenaa said...

Vännen. Du är långt från en normal kaffe-tant. ;-) Du kommer säkert ha skit-kul! Själv tänker jag använda mina Docs till att sparka runt jobbiga emo fjortisar på Tokio Hotels konsert och skämmas över att jag är en gammal pervo.... Skall vi bilda klubb? X-D

Lina said...

Klä dig som en liten kaffetant! Blommig klänning, fotriktiga skor och hatt:) Det om något är väl metal?

syster yster said...

Du är hardcore nog för att passa in var som helst min kära syster, MED blommig klänning, fotriktiga skor och blommig kaffekopp! Jag menar, hur många kaffetanter läser serietidningar...? ;)

Anonymous said...

Noshörningen såg konserten i KöpenDanmark i Onsdags och den var helt jävla otrolig.

Noshörningen kommer att vara det farligaste i publiken på musikens hus och därför kommer Ugglefot att vara trygg.

Noshörningen kommer dessutom att dela ut bonuspoäng om Ugglefot klär upp sig till kaffe-Tant.

Vampi said...

haha jag tror jag dör:) du får steampunka till dig rl så blir det nog bra ;) glöm inte ta med kaka hihi och ha så jäkla kul ! :)

Sofie said...

ALLA;

Ni är så SÖTA! Tack för alla fina och uppmuntrande ord :-)
Tyvärr kom jag aldrig iväg på grund av krasslighet... men pepp pepp det kommer fler tillfällen!

KRAMAR!