Tuesday, September 14, 2010

Fåfängan - om att lida pin.

Efter att ha fått tjockleken på mina näsvingar mätt av en främmande karl iförd svarta latexhandskar och handlat nytt piercingsmyckeBarbarella bar det av hemåt för en smärre operation. Momenten såg ut som så; grävt fram precisionstången ur verktygslådan, steriliserat steriliserat steriliserat, grävt runt med en metallstav i näsan på jakt efter ett 1,2 mm hål i vänster näsvinge, låtit Sambo gräva runt i min näsa, hittat på många långa nya svordomar och petat runt med en säkerhetsnål i håleländet... så, 40 minuter och en halv liter näsblod senare så sitter den där! Det faktiska näsvingesmycket i stället för läksmycket! (Nu inväntar jag bara den traditionella inflammationen och en potentiell amputation av en bit ansikte...)

Men jag är jävligt tüff!

3 comments:

kseenaa said...

*skratt* Intressanta tider! Jag bad om hjälp på piercing stället för att byta smycke jag. ;-) Vågade jag inte göra själv. :-P

Vampi said...

hahaha när gjorde du näspiercingen?? och va för konstig grej har du köpt som tar sån tid att sätta i? ok jag har haft ringar som varit så små att jag (med mina naglar) använt verktyg - skiter väl i sterilicering jag ta en sup blir det bra den varianten:) - och det har tagit mig typ 20 min att få i - inte i näshålet utan hålet i ringen den går in i sig typ...
ok nu inväntar vi bildbevis på detta (inte blodet kanske men piercingen) pöss

Sofie said...

kseenaa: Haha ja det kanske jag borde ha gjort! Men det gick ju till slut... :-P

Vampi: Jag gjorde den i somras men har haft ett läksmycke ända tills igår. Det är en helt vanlig näsvingepiercing med gängad stav, jag köpte en liten spets att ha i stället för kula. Jag hade fått ärrvävnad på insidan av näsvingen så det var förbannat svårt att hitta hålet till en början... jag lyckades rispa upp mig rätt duktigt innan jag fick upp snitsen. It's just pain you know... :-P Bildbevis kommer snart! Pöss!