Friday, March 5, 2010

Linas ängel Alice

Min kära vän Lina födde en liten ängel förra sommaren.
Hon heter Alice. Tyvärr hade ängeln bråttom och kunde inte stanna så länge. Dock finns hon kvar hos sina föräldrar, och hos alla oss som kom att älska henne, i minnen. De minnena finns både i våra tankar och laddade i ting. Alice mamma Lina, som är en mycket begåvad textilhantverkare, gör tovade änglar i sin dotters minne - Aliceänglar.

Jag har en Aliceängel i min ägo, broderad på en liten börs, och den är jag oerhört glad över.



Man kan höra av sig till Lina om man vill köpa en börs med en alldeles egen Aliceängel!
Det finns många änglaföräldrar där ute, stöd gärna forskningen om spädbarnsdöd.

3 comments:

kseenaa said...

Ja. Det är alldels för många barn som dör utan att man vet varför. Och ibland att man vet varför, men det är lika hemskt likväl.

Lina said...

Jag vet inte vad jag ska skriva förutom att du är bäst och jag blir så glad av det här inlägget! Det kan jag behöva just nu, så tack!

Kärlek! Lina

Sofie said...

KÄRLEK!