Friday, January 29, 2010

Tvättstugemaffian på språng!

Mitt inlägg i debatten.

NÅGON hade helt fräckt hängt in sina blöta plagg i torkrummet under MIN mycket noggrant bokade tvättid. Jag var synnerligen sympatisk och lät kläderna hänga kvar och tänkte att de är nog borttagna lagom till att min sista maskin har kört klart (Sådant händer ibland, man "lånar" en maskin som den med bokad tid ändå inte använder, det har jag mindre problem med. Ibland är folk till och med så artiga att de kommer och knackar på och frågar först).
Men... när jag så kom ner i åtanke att hänga i min blöta tvätt i torkrummet, som nu borde vara ledigt igen eftersom det var MIN tid, så mötte mig följande syn:

Det djävla stolpskottet har satt LÅS på dörren medan jag varit borta!?

Jag vet inte vem det är men, nu är det krig...
Nu dyker DEN ARGA LAPPEN upp!


All världens orensade luddfilter kan inte mäta sig med det här måttet av fräckhet! Lås på torkrummet?! Skamligt!

5 comments:

Apmel said...

Hahahhaha.. jag blev kallad "tvättstugepolis" en gång när jag rättade någons stavfel!!

Sofie said...

Glöm FBI, CIA, KGB och alla de där lirarna... TVÄTTSTUGEPOLISERNA är farligast...

Erika W said...

Jag hade gått in med kofot. Damn!

kseenaa said...

Bara jävla illa rätt upp och ner. :-(

Bella said...

Ring fastighetsskötaren och be honom ta med bultsax om det händer igen.