Thursday, November 5, 2009

Stambytet - the saga, sneak peek...

Det händer saker i tvåan på den långa vägen i staden på Sveriges framsida, vill jag lova!
Under nästan en och en halv månad nu har vi fått stifta bekantskap med hela hantverkarnas fackförbund, vilka klockan 07.00 varje vardagsmorgon slitit ytterdörren från sina gångjärn och upprymt konverserat på fackligt tungomål så som: "Andersson! Har du sååååååågen?!".
Men nu börjar vi kunna se slutet i sikte, en liten antydan så där vid horisonten. Hissa storseglen, mannar! Vi siktar Utopia! Eller nja, men ett badkar i alla fall och det är nära nog för min del.

Säg mig, fröken Orangetoffla, var är vi på väg?

Till det senapsgula klinkerschackslandet kanske?

Förundrade stod fröken Orangetoffla och jag och betraktade
den beigea soluppgången ovan snövidderna.
Vi frågade oss blott detta, blir det fint när det blir klart?
Hustomtarna fnissade i korus och viskade i våra öron;
Ja, det blir fint! När det blir klart.



4 comments:

kseenaa said...

Framsteg! Så skönt för er... Kan tänka mig hur otroligt irriterande detta måste varit... :-/

Sofie said...

Oooooooooooh ja...

Erika W said...

Änteligen!

Anonymous said...

bra start