Thursday, May 28, 2009

Styvt

För att göra ett inlägg i den feministiska debatten NEJ, jag vill INTE bränna min bh!

Detta kräva en förklaring, vilken inte alls är speciellt revolutionerande. Anledningen heter styva bröstvårtor, en av mina många issues här i livet, för att prata ren svenska.

Anledningen till att jag aktualiserar ämnet såhär är för att Sambo visade mig en bild idag på skådespelerskan Jennifer Aniston från tv-serien Vänner. Hon var iförd ett vitt linne och uppenbarligen icke bärandes en bh under då hennes bröstvårtor stod ut som riktigt pigga pistolskott under det följsamma tyget. Bilden på henne hade en tillhörande text som just fokuserade på de styvnade små hallonen på ett humoristiskt sätt. Här ligger mitt dilemma.

Oavsett vad Jennifer gjorde under den scenen, vilka prestationer hon än visade upp med sitt skådespeleri, kommer för all framtid att falla i glömska till förmån för hennes styva bröstvårtor.

Två spetsiga skuggor på ett vitt linne är ALLT man kommer att minnas av fröken Aniston från sagda skådespelarsession.

Själv använder jag uteslutade vadderade bh'ar just på grund av den anledningen. Inte vadderat som i push-up så att tuttarna sitter under hakan, men sådär lite lagom stoppade med något skumgummiliknande så att det bildas ett skyddspansar mellan mina skott och verkligheten.
Jag vill inte bli ihågkommen som hon med de styva bröstvårtorna, utan för vad som försigår bakom pannbenet på mig. Det som inte kan ses, utan som måste höras.

1 comment:

KSena said...

He he.... Sicka bekymmer. Är glad jag inte riktigt har det problemet. :-P