Sunday, February 13, 2011

Concerto di Combichristo

Okej, så hur gick det nu då? På konserten med det farliga bandet?

Det var helt klart en av de bästa konserterna jag varit på, men då har jag å andra sidan inte varit på så jättemånga... men skit samma! *squeeeeeeeeeeee*
Dessutom spelade det ingen roll att jag är kaffetant, framför mig stod en snubbe i helskägg och tweedkavaj och rockade så sömmarna nästan sprack! Dock var den skönaste figuren Gummigubben, iförd helkroppsdräkt av 1 cm tjock latex.

Thomas med vår vän Gummigubben.Thomas lurade för övrigt i mig en sprit som heter Fisk -
det kändes ungefär som att dricka tandkräm...


Klubben Sticky Fingers var packad med folk. Totalt utsålt, smäckfullt. Det som gjorde mig lite förvånad men även glad var att publiken var oerhört varierad både i ålder och stil. Latexgubbar, kavajprofessorer, t-shirtsnubbar, gothbrudar, cyberandroider, synthare, rivetheads, hårdrockare, punkare... och så lilla jag! Jag var väl en... korsning mellan t-shirtsnubbarna och kavajprofessorn antar jag. OCH jag var den ende med Snowjoggings i brist på bättre skodon eftersom fredagskvällen var typ den kallaste hittills i Februari jävla månad!

Jag parkerade mig bakom ljudbåset medan Thomas slängde sig i moshpit.

Förbandet var Mortiis, vilka jag hade noll koll på innan men jag kan ju säga att jag inte kommer börja lyssna på dem nu heller... det var mest en otroligt dåligt mixad blandning av Manson, det lokala garagebandet och speedmetal. Det var onyanserat och rent ut sagt skittråkigt.

Combichrist däremot... Oboy oboy oboy! Fullt ös medvetslös! Närvaro, show, tempo samt en ögonfröjd i manlig anatomi då samtliga 4 bandmedlemmar uppträdde med bar överkropp. Och tro fan det... den prestationen i fysisk påfrestning hade inte tillåtit några tröjor.
Folk som klagar över att ungdomar sportar för lite - få dem att börja spela EBM! De kommer se ut som elitidrottare på nolltid!


Filmsekvensen är filmad av okänd och lånad från Youtube.
"Today I woke to the rain of blood" /Combichrist

Kvällens bästa kommentarer:

"Det går ju inte att mosha med synthare! De går ju sönder!"
/Thomas är besviken

"This song is for Mortiis... *sjunger låten What the fuck is wrong with you*"
/Andy LaPlegua, frontman och sångar i Combichrist


Vi fick 4 extranummer! FYRA!!! ^_^

3 comments:

KSena said...

KUL! Så glad att se att du hade roligt, även om du inte följde med noshörningen Thomas in i smeten... ;-) Om quarteten små tyska goth/pop/rockers dyker upp inom Sveriges gränser igen, så lover jag att slänga mig mitt i smeten och sparka ner små emo-teens. ;-) *skratt* Ha det bäst!

Vampi said...

hhaha mortiis är speciell det är en han inte ett band by the way:)

Sofie said...

KSena: MOSHA EMO-TEENS FTW!!! :-D

Vampi: Aha så var det. Tja, han sög :-P