Sunday, January 3, 2010

Generationsklyftan - om varför den är av nytta ibland

Följande konversation utspelade sig i föräldrahemmet nu i mellandagarna:

Lillasyster, 21 år gammal, sitter på sin kammare och lyssnar på musik. Vår pappa, 61 år gammal, sitter i rummet bredvid och uppdaterar Linux. Mitt i en låt ropar pappa in till sin dotter;

Pappa: Vad är det för band du lyssnar på?!
Lillasyster: KORN!
Pappa: Det där gitarriffet har de snott av Chicago!
Lillasyster: Jaså?!

Man lär sig något nytt varje dag...

4 comments:

inkyblot said...

(Jag har svarat i min egen blogg också, men det är ju inte säkert att du ser det...)

Jag har inga planer på att börja sälja några grejer, men om du är sugen så byter jag gärna mot något annat smink som du kanske har liggande och inte använder så mycket. Maila mig på inkyblot at gmail eller PMa mig på pret-ty.se om du är registrerad där, jag heter inkyblot där med, så kan vi deala. :)

Sofie said...

Weeeee! *gräver febrilt i sminksamlingen*

Lina said...

*LOL* Cool familj du har min vän!

Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu